Молитва афанасию высоцкому

Афанасий высоцкий младший – древо

Молитва афанасию высоцкому

Статья из энциклопедии “Древо”: drevo-info.ru

преподобный Афанасий Серпуховской младший

Афанасий Высоцкий Младший (+ 1395), второй игумен Серпуховского Высоцкого монастыря, преподобный

Память 12 сентября, в среду Пасхальной седмицы, в Соборах Московских, Радонежских и Ростово-Ярославских святых

Родился в Ярославле в благочестивой и знатной семье [1]. В крещении он получил имя Амос. Отец его Иларион и мать Анна воспитывали сына, от природы обладавшего острым умом, в строгих правилах благочестия.

Желая “научиться пути Господню“, юный Амос пришел в 1375 году в Серпухов к преподобному Афанасию, настоятелю новой обители во имя Пресвятой Богородицы, в честь честнаго Зачатия Ее праведной Анной. Игумен, видя его усердие и любовь к Богу, принял его в обитель.

Через пять лет, убедившись в его послушании, чистоте и терпении в подвиге, преподобный Афанасий сподобил его монашеского пострижения, назвав своим именем – Афанасий.

В 1381 году, через год по пострижении, при освящении каменного собора в честь Зачатия Пресвятой Богородицы, возведенного князем Владимиром Андреевичем Храбрым над братской могилой воинов-серпуховичей, павших в Куликовском сражении, святитель Московский Киприан в присутствии преподобного Сергия возвел Афанасия старшего в сан игумена, а Афанасия младшего рукоположил во иеродиакона. В 1382 году Афанасий младший был посвящен во иеромонаха.

Покидая монастырь в 1382 году, преподобный Афанасий старший, видя опытность преподобного Афанасия младшего, поручил ему управление обителью. При новом настоятеле Высоцкий монастырь продолжал процветать и число братии значительно умножалось.

Игумен Афанасий был для братии примером в подвигах добродетельной иноческой жизни, “имел воздержание совершенное, в посте был крепок, в молитвах неленностен, в нищете терпелив“. Любя Господа Бога, он умел внушать ту же любовь к Богу и молитвенным подвигам и братии.

Умел удерживать их от грехов и наставлять, как побеждать влечение страстей, направляя ум, сердце и помыслы ко Господу.

Около 1395 года преподобный Афанасий встречал в своей обители посольство от преподобного Афанасия старшего, приславшего из Константинополя семь прекрасных икон деисусного чина, три иных иконы и благословенную грамоту.

Перед кончиной святой долго болел.

В 1395 году от великих подвигов и трудов преподобный Афанасий почувствовал “старческое изнеможение” и 12 сентября, в день отдания праздника Рождества Пресвятой Богородицы, преставился ко Господу в своей обители. Согласно своему завещанию, он был погребен против западных врат Покровского храма под лестницей. Его преемником по управлению обителью стал преподобный Никита Высоцкий.

преподобный Афанасий Серпуховской младший

Мощи и почитание

С самого момента погребения преподобный Афанасий был прославлен чудесами. Один из братии, имея гнев на преподобного, не пошел на его погребение и за это внезапно подвергся нападению нечистого духа. Со слезами поспешил он тогда в церковь и перед гробом испросил себе прощение у преподобного, после чего освободился от лукавого духа.

Когда опускали в землю тело преподобного Афанасия, этот инок упал в могилу, и когда был из нее извлечен, то сообщил братии, что преподобный Афанасий из гроба протянул ему свою руку и сказал: “Тебе, брат, суждено скоро оставить жизнь, близка кончина твоя“. На третий день после этого инок скончался.

Монахи обители и другие люди в разное время видели над местом погребения преподобного горящие свечи. Они шли позади Престола, по правой стороне и, достигнув гроба преподобного, становились невидимыми. Не раз братия слышала над гробом его сладкогласное пение: “Святый Боже…

” или видела преподобного Афанасия, ходящего кругом монастыря с кадильницей и возжженными свечами. Во время нашествия крымских татар на Серпухов, когда монахи бежали из монастыря, неприятели и некоторые жители города видели, как из обители на белом коне выехал старец-инок с большим жезлом в руке. Он был смугл лицом и с густой черной бородой.

Объехав стан врагов, он с угрожающим видом устремился на них, и они, немедленно сняв осаду города, обратились в бегство. Об этом начальники города донесли царю.

Преподобный Афанасий стал почитаться как чудотворец, наставник иноков и небесный покровитель Высоцкой обители, города Серпухова и его пределов. Вскоре после его кончины лестница над гробом преподобного была разобрана и сооружена часовня. В 1697 году боярыня М. Т.

Нарышкина выстроила над гробом преподобного одноглавый каменный храм во имя преподобного Афанасия Афонского.

В том же году справщиком Московского Патриаршего печатного двора Чудовским иеромонахом Карионом (Истоминым) было написано житие преподобного Афанасия – “Слово о житии преподобнаго отца нашего Афанасия Высоцкаго и о ученике его игумене Афанасие” [2].

В мае 1698 года по благословению архимандрита Высоцкого монастыря Герасима Серпуховитина “Слово” было переписано в Серпуховской обители [3]. Не позднее 1707 года иером. Карионом (Истоминым) была составлена служба преподобному [4].

В 1878 году пришедший в ветхость храм над мощами святого был разобран, и в память 500-летия обители был воздвигнут красивый и обширный храм во имя преподобных Сергия Радонежского и Афанасия Афонского.

В 1967 году эта церковь была снесена реставраторами “как сооружение, не представляющее архитектурной и исторической ценности“. Над местом погребения преподобного была в первоначальном виде восстановлена лестница, и могила преподобного вновь оказалась под ней.

По благословению митрополита Крутицкого и Коломенского Ювеналия (Пояркова) были проведены работы по определению места погребения и открытию святых останков преподобного Афанасия.

24 сентября 1994 года совершилось обретение мощей угодника Божия, и в самый день преставления преподобного сонмом духовенства во главе с архиереем они с торжеством были перенесены в Покровский храм.

От святых мощей преподобного Афанасия, покоящихся в Покровском храме обители, в наше время продолжают совершаться исцеления.

6 октября 2004 года определением Архиерейского Собора Русской Православной Церкви преподобный Афанасий был причислен к лику общецерковных святых.

Молитвословия

Тропарь, глас 8

О́браз Бо́жий в богосотворе́нней душе́ твое́й,/ ум, сло́во, и дух соблюда́я,/ впери́лся еси́ о́тче преподо́бне Афана́сие,/ любо́вию ко Всетворцу́ Бо́гу,/ и сего́ ра́ди моли́твы, труды́, и по́двиги доброде́тельныя восприи́м,/ преше́л еси́ в ве́чныя небе́сныя кро́вы./ Отню́дуже назира́й на́с,/ моля́ Святу́ю Тро́ицу,// е́же насле́дити нам го́рнее всера́достное блаже́нство.

Кондак, глас 8 (Подобен: Яко начатки естества:)

Яви́лся еси́ в ми́ре сем, преподо́бне о́тче Афана́сие,/ я́ко доброде́тельный сто́лп, мона́шествующих во утвержде́ние,/ Бог бо тя избра́ наста́вника мно́гих душ во спасе́ние:/ Ему́же в Вы́шних моли́ся,// да спасе́т нас и пода́ст нам Ца́рство Небе́сное.

Использованные материалы

  • Романенко Е. В., Волков И. А., “АФАНАСИЙ ВЫСОЦКИЙ Младший,” Православная энциклопедия, т. 4, 57-59:
  • “Житие преподобного Афанасия Высоцкого мл.”, Московские епархиальные ведомости, 2005, № 5-6:
    • http://vedomosti.meparh.ru/2005_5_6/7.htm
  • “Акафист преподобному Афанасию Младшему, игумену Высоцкому, Серпуховскому чудотворцу”, официальный сайт Казанской епархии:
    • http://kazan.eparhia.ru/bogoslugenie/akafisti/prepodobnim/af…iy/
  • Служба преподобному Афанасию Высоцкому Младшему // Блог священника Максима Плякина:
    • https://ustavschik.livejournal.com/240333.html – молитвословия

[1]  “Житие преподобного Афанасия Высоцкого мл.,” Московские епархиальные ведомости, 2005, № 5-6, http://vedomosti.meparh.ru/2005_5_6/7.htm, датирует рождение святого Афанасия приблизительно 1362 годом, но это делает маловероятным посвящение 20-летнего юноши во иеромонаха в 1382 году.

[2]  РГБ. Унд. № 288.

[3]  СГИХМ. КП 1692/СТ 78.

[4]  Из предисловия к списку службы начала XIX века (СГИХМ. КП 1691/СТ 11) следует, что он сделан со списка 1707 года.

Источник: https://drevo-info.ru/articles/13662

Два игумена Афанасия из Высоцкого монастыря

Молитва афанасию высоцкому

Высоцкий монастырь в Серпухове был основан в 1374 году и входит в число старейших обителей Подмосковья.

Первые два игумена монастыря носили одно и то же имя, поэтому здесь почитают святых Афанасия Старшего и Афанасия Младшего.

В Высоцком монастыре нет мощей Афанасия Старшего, зато есть сразу два гроба Афанасия Младшего: в раке внутри Покровской церкви и в отдельной часовне у Зачатьевского собора.

Афанасий Младший – грозный старец на коне

К западной стене Зачатьевского собора Высоцкого монастыря примыкает небольшая часовня. Это усыпальница второго по счету игумена монастыря преподобного Афанасия Младшего. Его гроб украшает деревянное изображение инока, который лежит со скрещенными на груди руками. Своды усыпальницы расписаны сценами из жития святого.

Центральное место занимает фреска «Избавление от агарян града Серпухова преподобным Афанасием». На ней святой Афанасий Младший скачет на белом коне и держит в руках жезл. Враги в страхе бегут от всадника, роняя щиты.

«Агарянами» здесь названы крымские татары, которые под предводительством Девлет-Гирея подступили к стенам Серпухова в XVI веке.

Житие святого повествует, что в 1571 году «крымские зловерцы татары и с ними польские люди» встали лагерем неподалеку от Высоцкого монастыря. Неожиданно враги увидели, как из обители выехал старец на белом коне и поскакал вверх по реке к церкви.

В стане татар удивились, что этот инок не боится показаться на глаза, хотя остальные покинули монастырь и укрылись в городской крепости. Старец не только бесстрашно зашел в церковь, а направился верхом прямо к лагерю врагов, грозя жезлом.

«Варвары вся орда и польские сонмища» перепугались жуткого видения монаха на коне и побежали, давя друг друга. Увидев смятение в стане противника, из городской крепости вышли защитники Серпухова и преследовали кочевников. Старец был «смуглым, имуща браду велику, черну и густу».

Жители города и монахи посчитали, что это игумен Афанасий Младший явился через двести лет после смерти спасти обитель.

Первое посмертное чудо Афанасия Младшего произошло в день его похорон. Хранитель церковных вещей, который плохо исполнял  монастырскую работу, злился на святого и не пришел на погребение. За это злой дух стал «бить и мучить немилостиво» монаха.

Раскаявшись в поступке, инок поспешил на погребение Афанасия и получил у его гроба исцеление от «мучения демонского». Когда в могилу клали гроб святого, этот монах внезапно свалился в ров.

Чернеца вытащили из могилы, и он рассказал следующее: игумен Афанасий схватил его за руку и предсказал скорую смерть. Через три дня хранитель церковных вещей умер.

В житии говорится, что священнослужители и монахи в разное время замечали и другие необычные явления на могиле Афанасия Младшего. На гробе игумена обнаруживали горящие свечи.

Иногда видели, как свечи из алтаря сами шли к гробу святого и там исчезали. Кто-то слышал на могиле Афанасия церковное пение.

Другие замечали покойного игумена с кадилом или свечами, обходящего погост и окрестности монастыря.

В 1697 году родственница царя Петра I Меланья Тимофеевна Нарышкина пожертвовала денег на постройку над могилой Афанасия Младшего небольшой церкви. В 1878 году нарышкинскую церковь разобрали и построили новый просторный храм Сергия Радонежского и Афанасия Афонского. Этот храм снесли в советский период, а нынешнюю часовню над могилой возвели в наше время.

В 1994 году мощи Афанасия Младшего переместили из могилы в раку и поставили в Покровскую церковь, где находится знаменитая икона «Неупиваемая чаша». Однако бывшую могилу все равно почитают паломники. Нечто похожее произошло с могилой блаженной Матроны Московской.

В 1998 году ее мощи перенесли в Покровский монастырь, но к могиле на Даниловском кладбище и сейчас приходят почитатели святой.

 «Вселенский патриарх» Афанасий Старший

Посмертные чудеса игумена Афанасия Младшего описаны в «Слове о житии преподобного отца нашего Афанасия Высоцкого… и ученика его Афанасия же». Слово сочинил в 1697 году церковный писатель петровской эпохи Карион Истомин.

Он составил житие двух серпуховских святых спустя триста лет после описываемых событий, опираясь на устные монастырские предания и скупые упоминания в летописях.

Основная часть жития посвящена преподобному Афанасию Старшему – первому игумену Высоцкого монастыря.

Афанасий Старший был близким учеником преподобного Сергия Радонежского. В 1374 году серпуховской князь Владимир Андреевич Храбрый пригласил к себе преподобного Сергия, чтобы знаменитый старец основал монастырь в его владениях.

Сергий пошел пешком из своей обители в Серпухов и взял с собой ученика Афанасия. Сергий и Афанасий нашли тихое место в версте от города на реке Наре.

Преподобный Сергий встал на колени, воздел руки к небу, прочитал молитву и благословил место будущего монастыря, который решили посвятить Зачатию Пресвятой Богородицы.

Афанасий Старший руководил новым монастырем тринадцать лет, а потом покинул обитель и провел остаток дней в Византии. По легенде, которую записал Карион Истомин, Афанасий Старший после игуменства в Серпухове стал Вселенским патриархом в Константинополе.

После смерти греческого патриарха, некто в Царьграде получил указание от Бога, что занять место умершего должен русский игумен Афанасий. Византийский император созвал церковный собор и послал к великому князю Дмитрию Донскому сановников, чтобы тот отпустил им Афанасия.

Серпуховской игумен удивился, когда узнал, что греки хотят сделать его своим патриархом. Он отказывался, потому что считал себя недостойным высокого сана. В конце концов, Афанасий поддался на уговоры послов и отбыл морем в Константинополь, назначив игуменом в Высоцком монастыре ученика Афанасия Младшего.

В Царьграде Афанасий не забывал свой монастырь и присылал в дар серпуховской обители старинные иконы.

Историки не нашли подтверждения красивой легенде о том, что первый игумен Высоцкого монастыря Афанасий Старший стал Константинопольским патриархом. В его эпоху греки по национальности часто становились иерархами в русской церкви, но не наоборот.

На самом деле в 1387 году Афанасий Старший последовал за московским митрополитом Киприаном, который уехал в Константинополь. Афанасий поселился там в келье Предтеченской обители и писал книги. Скончался Афанасий Старший в Византии, поэтому мощей игумена нет в Высоцкой обители.

После завоевания Византии турками-османами его могила едва ли сохранилась.

Источник: https://mosregtoday.ru/istorii-svyatyn-podmoskov-ya/dva-igumena-afanasiya-iz-vysockogo-monastyrya/

Акафист преподобному Афанасию Младшему, игумену Высоцкому, Серпуховскому чудотворцу

Молитва афанасию высоцкому

Избранному Богом во игумена обители Высоцкия и дивному в преподобных отцу нашему Афанасию составим похвалу! Той бо, яко отец чадолюбивый, молит за ны прославльшаго его Господа да сохранит обитель сию от нестроений и наветов злых человек и нас всех соблюдет в мире и единомыслии и любви; мы же любовию сыновней к нему преисполненнии, со умилением благодарственно зовем дивному угоднику Христову: Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Икос 1

Ангелов Творец и всея твари Создатель, явивый Церкви Святей всесветлаго светильника, от града Ярославля призвавый тя, преподобне отче наш Афанасие, в пределы града Серпухова во обитель Пречистыя Девы иже на Высоком приведе тя.

Мы же, видя совершение благия воли Господни на тебе, с любовию вопием ти сице: Радуйся, града Ярославля преславное прозябение. Радуйся, пророка древняго Амоса имя получивый при крещении. Радуйся, яко из детска ум и душу твою Господеви предавый.

Радуйся, любве ради ко Господу дом отеческий оставивый. Радуйся, во обитель Высоцкую пришедый и тамо покой душе своей обретый: Радуйся, от юности твоея ярем Христов на ся восприявый. Радуйся, богомудрым учителем твоим Афанасием в монашестем делании умудренный.

Радуйся, образ иноческаго доброделания чрез все житие твое пронесый. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 2

Видев преподобный Афанасий строгия уставы обители Высоцкия возрадовался духом: издетска бо желаху постное иноческое житие на себе восприяти и Богу пети: Аллилуиа.

Икос 2

Разуме преподобный учитель твой Афанасий велию ревность твою по Бозе и яко богоугодным житием твоим безсмертие улучиши духовное, Афанасием тя нарекает — безсмертию тезоименитым содевает.

Восхваляюще дивное житие твое, преподобне, приносим ти сия похвальныя словеса: Радуйся, блаженнаго Афанасия, первого игумена Высоцкаго, любимый учениче. Радуйся, от руки его постриг монашеский приемый. Радуйся, Афанасием им нареченный.

Радуйся, руководством его ко спасению вечному направленный. Радуйся, духовнаго отца своего Афанасия благая отрасль и духодвижная. Радуйся, яко во игумена обители Высоцкой им поставленный. Радуйся, вельми во временней сей жизни подвизавыйся и многих ко спасению приведый.

Радуйся, яко и по ныне руководствуеши ны во Отечество Небесное молитвами твоими. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 3

Силою вышняго управляем учитель твой, преподобне отче, со святителем Киприаном Царяграда достиже и тамо престол Патриаршия славы наследова, отгуду бо утешаху тя, подвизая пети: Аллилуиа.

Икос 3

Имея в иночестем житии мудраго наставника блаженнаго Афанасия, преуспевал еси преподобне, в подвизех и трудех, восходя от силы в силу, да совершен инок явишися и отец братии чадолюбивый.

Мы же, воспевая подвиги и труды твоя, взываем ти сице: Радуйся, всех любезно в доброе и спасительное пристанище наставляющий; Радуйся, в монашеское отишие, аки в некоем корабле безопасном, к тебе приходящих водителю. Радуйся, собранное тобою духовное стадо бодренным оком выну назирающий.

Радуйся, твоих учеников и наследников непрестанно на путь Божиих заповедей наставляющий. Радуйся, не словом точию, но множае паче делом и усердною к Богу молитвою их поучающий. Радуйся, твоих купножителей монашескими правилы красно и боголепно украшающий.

Радуйся, заповедей и велений Божиих усерднейший исполнителю. Радуйся, к чистому и непорочному житию благопоспешный предводителю. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 4

Бурю житейскаго моря воздвизаемую на люди Христовы человеко-убийцею искони диаволом научал еси безбедно преходити, глаголя: “сохраняйтеся в малом, да не впадете в великая, блюдите помышления ваша немятежна и Богу пойте присно: Аллилуиа”.

Икос 4

Слышаша ближнии и дальнии богоугодное житие твое, Афанасие отче наш, и к потоку богодухновенных словес твоих во множестве притекаху, с веселием зовуще тебе: Радуйся, отче наш преславный. Радуйся, пастырю наш предобрый. Радуйся, наставниче наш, Богом наученный.

Радуйся, добродетели всякия правило. Радуйся, разсуждения даром почтенный. Радуйся, смирением на высоту вознесенный. Радуйся, благочестивым житием твоим многия приведый ко спасению. Радуйся, богоугодными словесы твоими к Небеси указывый вернейший путь восхождения.

Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 5

Боготечное светило, путь жизни твоея озаряющее, бысть тебе учитель твой святитель Цареградский Афанасий, из страны бо дальния со иеромонахом Виктором чудныя иконы и иныя потребныя вещи обители твоей дарствует, поюще всех благих Подателю Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша, преподобне отче наш Афанасие, дивный дар наставника твоего, разумеша скорбь его велию о отечествии своем. И моляху о нем Господа, да утешит его во стране чуждей суща. Молися и о нас, чадех твоих, во юдоли сей плачевней жительствующих и к твоему предстательству прибегающих и тако тебе вопиющих: Радуйся, непрестанными молитвами сердце твое освятивый.

Радуйся, мысль твою в Бозе угвердивый. Радуйся, очеса твоя всегда на небо возводивый. Радуйся, молитвою твоею отца твоего духовнаго утешивший. Радуйся, яко от Горних высот и нас, многогрешных, милостиво назираеши. Радуйся, в бедах и обстояниих помощниче скорый. Радуйся, предстателю о нас пред Господем непостыдный. Радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный.

Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 6

Проповедник богоносный быв, отче наш Афанасие, истинному боговедению и благочестию научал еси братию твою присно, паче же образом жития своего наставляя на путь спасения, да вопиют вси Спасителю Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси во обители Высоцкой в дому Пречистыя Девы Богородицы в славнем граде Серпухове, преподобне, дивным житием твоим, якоже светило многосветлое, тьму неведения и уныния от приходящих к тебе отгоняя и вся увещавая плоть духови покоряти и невозвратным помыслом Христу работати. Сего ради приими от нас похвалы сия: Радуйся, милосердием твоим на покаяние подвизаяй. Радуйся, никогоже приходящаго к тебе вон изгоняяй. Радуйся, горесть жития молитвою услаждати и научаяй. Радуйся, во Едином Бозе всю сладость жития полагати вразумляяй. Радуйся, приятное благоухание духовнаго умиления. Радуйся, обитель Высоцкую и град Серпухов молитвою твоею облагоухавый. Радуйся, делателю благий, в мале верный, над многим поставленный. Радуйся, в радость Господа твоего вшедый. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудо-творче.

Кондак 7

Хотящу Всевышнему Мироправителю призвати праведника своего в Небесныя Скинии по немалых летех во игуменстве пребывша, на кончину изнеможение старческое и скорбь телесе приял еси, преподоб-не, якоже Иов оный не преставая благословляти Господа и пети Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Ново и необычайно течение совершил еси жития твоего, святче Божий, в мире сем чуждо всякия скверны греховныя, сего бо ради аще и умерл еси на земли плотию, но душею в вышнем селении всегда жив сый, нам же, во святей обители твоей живущим, теплым твоим ходатайством пособствуеши, вопиющим к тебе таковая: Радуйся, Ангелов подобниче и человеков красото.

Радуйся, святости и чистоты крине благоуханный. Радуйся, терпением твоим с многострадальным Иовом сравнивыйся. Радуйся, болезньми многими здравие души стяжа-вый. Радуйся, жителю Божественнаго селения. Радуйся, достигий вечнаго упокоения. Радуйся, всесветлаго Царствия Христова наследни-че. Радуйся, Иерусалима Горняго граждане.

Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 8

Слышавши убо о блаженней кончине твоей, премилостивый, обители твоея братия и многия люди собрашася на успение твое; многотрудное тело твое достодолжно с чинопением честно провождающе, погребоша оное во гробе, надгробное рыдание творяще песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Весь сладость и желание тебе, преблаженне, бысть Христос Иисус, егда в житии сем молитву Его не преставал еси повторяти; и в преселении твоем от земных в небесная истее причастился, отче, сладости и желания в невечернем дни Царствия Его.

О сем ведуще и о таковом блаженном успении твоем радующеся, сия достойныя тебе приносим глаголы: Радуйся, святче Божий, свято и праведно жизнь земную совершивый. Радуйся, во благоухании святыни сном смертным опочивый. Радуйся, на лоно Авраама Ангелы несенный.

Радуйся, пением неземным от святых небожителей встреченный. Радуйся, яко память твоя с похвалами и успение со святыми. Радуйся, яко отверзошася тебе врата райская, и вшел еси в радость Господа твоего. Радуйся, венец безсмертныя жизни от руки Вседержителя приемый.

Радуйся, в Чертозе Небеснаго Домовладыки ликовствуяй. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 9

Вся братия удивляхуся зело, егда церковных вещей хранитель на тя, преподобне, гневался и не хоте и на погребение мощей твоих итти и сего ради от дручения демонскаго мучим быв, в ров могильный ввержеся и абие исцеление получи, поя его мучения вражия свободившему Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витийствовати язык не довлеет воспевая милость и кротость твою, егда брату гневавшемуся на тя, преблаженне, прощение ниспослаше: уже сый в гробе своем погребен из онаго руку свою протяже, приемше брата твоего рекл еси ему: “вскоре имаши оставити жизнь свою, близ кончина твоя”.

И в третий день по глаголу блаженнаго преставися монах той. Сему удивляющеся вопием ти сице: Радуйся, разрушителю вражды и насадителю братолюбия. Радуйся, яко по успении твоем руку мира брату твоему милостиво подавый. Радуйся, сим преславным видением всех удививый.

Радуйся, яко и по смерти твоей отец чадолюбивый являешися. Радуйся, щедрот и милования струя неизсякаемая. Радуйся, любве и сострадания явление многочудесное. Радуйся, душевных недугов благосердный целебниче. Радуйся, телесных болезней предивный врачу.

Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 10

Спасение принесл еси, блаженне, обители твоей и граду Серпухову иногда, егда зловерцы агаряне и польския люди разорити сии устремишася и множество народа плениша и разориша и острием меча побиша. Дивно в видении всем явися, враги устрашая и прогоняя, и вся верныя подвизая пети избавителю Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небеснаго Христа явился еси отче грозный воин, егда на коне белом из обители вышедший виден был еси и в церковь каменну во граде стоящу вшедый, яко дивитися агаряном зело. От церкви же тоя, в руках жезл велик имея един, внезапу зело скоро на врагов оных устремися, грозя жезлом тем.

И бежаша вон вся орда, убоявшися видения сего; людие же свобожденнии с благодарностию воспеша тебе: Радуйся, грозный карателю обидящих. Радуйся, обители твоея страже неусыпный. Радуйся, жезлом игуменским вся видимыя и невидимыя враги устрашивый.

Радуйся, жезл настоятельства во обители твоей до ныне содержаяй. Радуйся, православному воинству и по преставлении твоем видимым образом споборствуяй. Радуйся, пределы отечества нашего твердым щитом твоего покрова защищаяй. Радуйся, святыя обители твоея присное охранение.

Радуйся, града Серпухова необоримое защищение. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 11

Пение трисвятое слышаху братия не единощи, сладким гласом на гробе твоем воспеваемо, овогда убо кадяща гробы, овогда со свещами горящими обитель обходяща тя видеша. Познаша убо присно обители их попечение возрадовашася и Богу воспеша: Аллилуиа.

Икос 11

Свещы горящия видевше священнослужители и монахи и ины люди на гробе твоем, преподобне, помышляху преславное чудо быти. Чрез Ангелы бо прославляет Господь святыя Своя: возжигают бо тыя свещи церковныя, вкруг престола их обнося и к гробу святаго несут и взывают к нему таковая: Радуйся, Небеснаго Сиона жителю.

Радуйся, нерукотворенных Скиний райских обитателю. Радуйся, дивный Христов угодниче. Радуйся, Богу присный любимче. Радуйся, со Ангелы присно ликуяй. Радуйся, с Преподобными ублажаемый. Радуйся, яко тобою Вышний на небеси и на земли славится. Радуйся, яко со Ангелы горе трисвятую песнь Ему немолчно поеши.

Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 12

Благодать великих чудес от Господа приял еси, преподобне отче наш Афанасие, и по достоянию чудотворец наречен был еси: ибо не токмо при жизни, но и по смерти, величием твоих чудес всех удивляеши, и ко славословию Промысла Божия подвизаеши, во еже пети о тебе чудес Творцу Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще радостную песнь хвалы и благодарения Человеколюбцу Богу, прославльшему тя во граде Серпухове во обители Высоцкой чудотворца дивнаго и милостиваго, молим тя, отче наш Афанасие: буди ходатай к Нему и молитвенник присный о нас, чадех твоих во обители твоей жительствующих и зовущих ти таковая: Радуйся, Пресвятыя Троицы верный служителю Радуйся, Пресвятыя Богородицы достойный предстоятелю. Радуйся, несомненною надеждою на Бога обитель твою созидавый. Радуйся, слезами молитвенными основание ея оросивый. Радуйся, обитель твою и по скончании твоем сохранивый. Радуйся, чада твоя духовная и по смерти твоей не забывый. Радуйся, приходящих во обитель твою на поклонение благий предстателю. Радуйся, почитающих святую память твою небесный покровителю. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Кондак 13

О, предивный угодниче Христов, преподобне отче наш Афанасие! Малое сие моление приими от нас, недостойных чад твоих, от любве тебе нами приносимое; молися о нас ко Всетворцу Богу, да утвердит нас на тернистом пути монашескаго делания и сподобит с тобою вкупе во Обителех Небесных воспевати Ему: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Email рассылкаTelegram

© Михаил Чернов vsemolitva.ru

Источник: http://vsemolitva.ru/akafist-prepodobnomu-afanasiyu-mladshemu-igumenu-vysockomu-serpuhovskomu-chudotvorcu.html

Преподобный Афана́сий Высоцкий, Серпуховской, Младший, игумен

Молитва афанасию высоцкому

Избранному Богом во игумена обители Высоцкия и дивному в преподобных отцу нашему Афанасию составим похвалу! Той бо, яко отец чадолюбивый, молит за ны прославльшаго его Господа да сохранит обитель сию от нестроений и наветов злых человек и нас всех соблюдет в мире и единомыслии и любви; мы же любовию сыновней к нему преисполненнии, со умилением благодарственно зовем дивному угоднику Христову: Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче.

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.